ИндексCalendarВъпроси/ОтговориТърсенеРегистрирайте сеПотребителиПотребителски групиВход

Share | 
 

 Яката идея

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
Vangelia
Тъй кат каиш, най - ма а яд
avatar

Female Брой мнения : 667
Age : 31
Registration date : 21.08.2007

ПисанеЗаглавие: Яката идея   Чет Яну 17, 2008 1:24 pm

Какво можем да ядем, когато искаме да не пълнеем


Както всички знаем организма ни изисква да се храним така, че да не го лишаваме от протеини, въглехидрати и мазнини. Трудно ни е да избираме подходящо меню от всички тези неща, като едновременно следим килограмите и сантиметрите на тялото си, близкото заведение за обяд през обедната почивка, магазинчето „на бай Иван” под блока, което е заредено според потреблението с хляб, мляко, олио, яйца и кренвирши, приятното изкарване пред телевизора и дългите сочни вечери на гостоприемните ни познати. Денят ни протича по познатият на много българи начин. Ставаме между 6 и 8ч. Пийваме кафе често без закуска и отиваме на работа. Там пийваме второ и неусетно идва време за почивката и обяда ни. Изтичваме до най – близката закусвалня или павилион и гледаме с какво най – бързо можем да се нахраним, че да не се почувстваме повече гладни до края на работния ден. Взимаме си сандвич, пица на парче, или порция от специалитета за обяд на близкото заведение. Изяждаме ги набързо и притичвайки обратно към офиса и подозирайки, че няма да излезем повече от него до края на деня, купуваме си десертче или чипсче за там. След края на работния ден се прибираме и пускаме телевизора. Ще трябва да се вечеря, а сме скапани от работа и не ни се е пазарувало специално, поради което на прибиране сме минали през кварталното магазинче, където е било заредено само с няколко продукта. Взели сме един хляб, едно прясно мляко, половин кило колбас какъвто има, кашкавал и яйца, ако няма вкъщи. Готвим вечеря и надничаме в сериала, като на всеки 5 мин.опитваме манджата. Правим бъркани яйца с „всичко от хладилника” и пържени картофи със сирене, често и известната „мусака”. Важното е да стане бързо и без много усилия. Хапваме набързо и лягаме, защото е станало късно, а утре трябва да ставаме рано. Така се изнизва цялата година и преди отпуската за почивка на морето пробваме банския костюм. Не се харесваме в него и започваме да се чудим какво толкова е станало, че сме успели толкова да напълнеем. Решаваме, че вече е късно за диета, купуваме си хапчета за отслабване, колкото да си мислим, че сме направили нещо, сваляме един килограм и отиваме на почивка примирени със ситуацията. Казваме си „Не мога да живея само на вода, не искам да се лишавам, нямам възможност да пазя диети, ето – опитах, но не е за мен.” И продължаваме в същия дух.
Нека да видим обаче, няма ли възможност да избираме храната си така, че хем да не се лишаваме, хем да контролираме нещата в полза на бързото хранене през деня, без да пълнеем.
Ще предложа алтернативни варианти на „опасните” категории хранителни вещества – протеините, въглехидратите и мазнините, приемани през деня без оглед на часа и съобразени с възможните за това места. Няма да бъдат повече здравословни от досегашните, тъй като здравословното хранене изисква много лишения, за разлика от досегашното, с малки промени. Идеята на този тип хранене е да се доближава до всекидневието на българина, но и да не се пълнее, а даже и при добра воля да се слабее от него. Да видим как може да протече същия делничен ден…
Естествено, че пак при ставане си изпивате кафето, то си е половината удоволствие на сутринта. Не е лошо да го пиете с половината от дозата захар, която сте слагали досега. Пийте и водичка с/преди/след него. С кафето в работата също не е лоша идея водата. Естествено без да се насилвате. На малки глътки и колкото искате. Половин час преди времето за обяд изпийте чаша вода и ако имате възможност хапнете една ябълка. Ако ви хареса хапнете колкото ябълки искате. Когато вече е време за обяд, ако ще хапвате нещо съвсем набързо, заменете павилиона с магазина за хранителни стоки, дори и продавача/ката да е много интересен събеседник/кош за душевни отпадъци. Когато влезнете в магазина не оглеждайте всичко, и без това бързате. Вземете си един хляб „бонус”.Удобно решение – той е нарязан на малки филийки и е отличен за ядене в работата. Хапнете две филийки като може да го комбинирате с две листчета топено сирене за сандвичи. То също е опаковано подходящо за хапване навън. Ако не ви се яде това, можете да си вземете плодово мляко, доматен сок, айрян, таратор – все неща лесни за консумация навън. Принципно е по – добре за визията и заплатата ви да хапнете малко Бонус и да изхвърлите остатъка, отколкото да си купите по – скъп сандвич и да го изядете. Не се заблуждавайте, че храненето през работния ден ще ви достави истинско удоволствие. Това е само илюзия. Все пак можете да запазите хляба, за случаите, в които си мислите, че не сте се наяли и ви се иска да хапнете нещичко. Бихте могли да консумирате хляба и в комбинация с чаша вкусен бульон, чаша доматен сок или с всичко, което е вкусно и не изисква специални инструменти за намазване, рязане и т.н. Вместо солети и чипс – опаковка нарязано пуешко или пилешко филе. Това предизвиква със сигурност вашите предразсъдъци, свързани с мнението на колегите (казвате си „Как ще извадя сега филета и шунки пред хората?”; „Как ще ми се смеят и чудят, че ям тези неща”; „Ще видят, че съм на диета – ужас!”, но ще се учудите колко по – грозно и предизвикващо шушукане е да ядете мазно тесто (да не назоваваме пици и „топли закуски”) пред хората, които наблюдават процеса на пълнеенето на вашето тяло. Лично аз съм чувала как протича техен разговор за това: „Тая как няма да стане 70 кила, като само нагъва баници и чипс! Възмутително е как не й пука, че преяжда с пържено и майонеза!”. Така погледнато едва ли на някой ще му се клюкарства повече за шунка и филе. Ако ви пука за мнението на другите това е чудесен аргумент в подкрепа на този вид хранене. А има и друг – от чипса и „Бейк ролс”-а пръстите ви се цапат много повече, което създава неприятна асоциация на наблюдаващите хора.
Ако все пак имате време да отидете в близката „кръчма” за обяд, сред най – популярните предлагани неща в менюто, изберете следните:
Вариант 1 – мешана салата, пилешка пържола и сок по избор (естествено вода или фреш е по – подходящ избор).
Вариант 2 – салата зеле и моркови + 2бр. От менюто в раздел „Скара” и мин. вода/фреш
Вариант 3 – домати или краставици, телешка пържола и гарнитура по избор, мин.вода/фреш
Вариант 4 – салата по избор, рибно ястие и фреш/мин.вода.
Много ястия и салати могат чудесно да се комбинират, без да се лишите от нещата, които са ви вкусни и без да прекалите с тях. В общи линии храненето в ресторанта си има правила за хората, които са решили да не пълнеят:
Правило 1
Поръчайте първо салатата и изяжте първо нея. В повечето случаи след салатата човек разбира, че всичко друго, което е поръчал е било защото е гладен и лаком в този момент.
Правило 2
Наблягането на пилешкото, пуешкото, телешкото и рибата е в полза на отслабването.
Правило 3
Консумацията на вода и фреш по време на обяда е от полза.
Правило 4
От менюто не се поръчва нищо, което съдържа думата „пане”
Правило 5
От менюто не се поръчва нищо, което съдържа майонеза, сметана, бял сос, майонезен сос, италиански сос и подобни.
Правило 6
Хапването на хляб, макарони и десерт би било за сметка на вечерята, затова е по – добре да се лишите от него. Отложете това удоволствие за почивния ден.

Вече знаем, че ще сме хапнали по избор и достатъчно за обяд и сме спокойни. Сега да обмислим вечерята вкъщи:
Вариант 1
Може да си направите гювече от два домата, печена чушка, 50гр. сирене и 1 яйце.
Вариант 2
Салатка от зеленчуци със задушено месо.(не много тлъсто)
Вариант 3
2 филийки Бонус, намазани с маргарин и парче шунка или филе. При добро желание можете да добавите зеленчук, плод или подправка.

Тези варианти са само примерни и съобразени с бързото хранене и приготвяне, можете да си импровизирате като спазвате правилото по – голямо количество от нискокалоричната храна, по – малко от висококалоричната. Ако хапвате зеленчуци и задушено червено телешко месо, порцията е до 400гр, ако хапвате филии с шунка – до 150гр. Ако сте яли хляб през деня, за вечеря хапнете друго. Не забравяйте, че целта на този контрол над храненето е просто да не пълнеете. Има реална възможност и да поотслабнете.
Ако целите да отслабнете, а не да задържате, спазвайте всички правила, като изключите хляба, сладкото и намалите грамажа на порциите( вместо което можете да махнете нещо от всяко хранене)
Ако за вас е важно да хапвате здравословно, то консумирайте повече зеленчуци и плодове, чайове от билки, много вода, много малко алкохол, другата храна разпределете така, че да ядете от продукта по два пъти седмично и не много. 2 пъти по 100гр сирене, 2 по 200 месо, 2 по две малки филии пълнозърнест хляб, 2 пъти по 20гр натурален шоколад. В седмичното меню освен зеленчуците, плодовете и водата задължително е да се включи поне веднъж риба, поне 2 пъти зеле, 2 пъти по 50гр. ядки (без фъстъци), супи (без крем супа), зехтин (по малко)
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://zeleno.forumotion.com
Vangelia
Тъй кат каиш, най - ма а яд
avatar

Female Брой мнения : 667
Age : 31
Registration date : 21.08.2007

ПисанеЗаглавие: Re: Яката идея   Пет Апр 25, 2008 1:51 am

Горе - долу спазвам това и има значително добри резултати. Smile
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://zeleno.forumotion.com
 
Яката идея
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
 :: Красота :: Диети и спорт-
Идете на: